torsdag 9 december 2010

I morse...

... blev vi lite sena till förskolan

Det berodde inte på att vi hade försovit oss eller att vi satt lite för länge vid frukostbordet utan snarare pga att Linn fastnade framför spegeln
Det tog över tio minuter att hitta ett diadem som passade både frisyren och hennes kläder
Jag försökte skynda på det hela lite men möttes av
- Mamma det är viktigt

Jag kan garantera
- hon har inte ärvt det efter mig, jag har aldrig varit någon "stå framför spegeln i timmar typen"

När rätt diadem äntligen hade hittats och allt kändes okey för Linn räckte jag henne mössan varpå hon bara stirrade på mig och sa
- Nej, ingen mössa. Den stökar till mitt diadem...

Hon fick ta mössan i handen, vi skulle ju ändå åka bil till förskolan och jag jag kände väldigt starkt att just då var det ett "välj dina strider" ögonblick
Jag förmodar att när det är dags att gå ut med kompisarna på förskolan så kommer Linn ha ha betydligt mer respekt för "fröknarna" än sin mamma och därmed ta på sig mössan

Efter morgonens lilla spegelsession kan jag inte annat än att bäva inför tonåren...


3 kommentarer:

  1. oj oj oj, hur ska det låta om 10 år. men jag säger som en farbror sa till mig en gång. -vissa saker får man se som en prövning här i livet. du är en sån pernilla.
    se det som att du får börja öva redan nu, så fixar du det där galant när hon är 15. *ler*
    saknar dig massor på jobbet. hoppas du kommer snart. **KRAM**

    SvaraRadera
  2. Jag fasar redan för tonåren....
    Jag saknar både dig och jobbet och hoppas verkligen att jag är tillbaka igen lagom till jul, det börjar bli booooring att gå hemma *kram*

    SvaraRadera
  3. håller tummarna för att du kommer. du behövs, oj så mycket jobb det är just nu! KRAM

    SvaraRadera