söndag 19 december 2010

Kärlek är...

... att skjutsa fru & dotter till stallet

Vår planering inför dagen var att Linn & jag skulle till stallet och mysa lite med Prinsessan medans Paul skottade snö härhemma
- en rättvis fördelning, eller...?

Vid frukosten konstaterade jag att snön vräkte ner
Snöoväder o bilkörning tillhör inte mina favoriter, snarare tvärtom det är något jag mer än gärna undviker så mycke  jag bara kan
Min älskade make är fullt medveten om detta så vid frukosten gjorde vi en deal, Paul skulle följa med oss till stallet och sen skulle vi hjälpas åt att skotta



Det snöade rätt rejält när vi hälsade på




Hästarna var väldigt närgågna och kelsugna idag





Jag är helt säker på att herrn här kände sig lite som mig
- dvs trött på all snö

När vi kom hem skottade jag sådär en fem-tio minuter innan Paul tyckte att Linn & jag kunde gå in i värmen
Vi var inte direkt svårövertalade kan jag erkänna




När Paul kom in efter ett bra tag hade han både skottat uppfarten samt borstat fram min bil
- det är kärlek de´





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar