torsdag 2 december 2010

Damen i kassan...

... hade en dålig dag även idag

I morse ringde jag till Öron-Näsa-Halsmottagningen på KS bara för att rådgöra lite, jag är sjukskriven fram till lördag och ska jobba på söndag
Rösten är ju fortfarande mer eller mindre borta så jag ville kolla lite huruvida det är fortsatt röstvila eller ej som gäller
När sköterskan hörde hur jag lät eller snarare hur jag inte lät så tyckte hon att jag skulle komma in så att en läkare fick titta på mig igen

Det var bara att ge sig iväg ut i kylan och se glad ut
Väl inne på KS möttes jag av samma glada - obs ironi - dam i kassan som när jag var där förra veckan
Lika kort o otrevlig som förra veckan, snäsiga och muttrande svar

Egentligen tycker jag lite synd om henne tänk så mycke trevligare hennes arbete skulle kännas om hon bytte ut sin frukost bestående av taggtråd spetsad med citron mot något mjukare o mildare men framför allt
- tänk så mycket trevligare det skulle bli därbakom disken om hon upptäckte att ett leende smittar av sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar