fredag 18 maj 2012

Dagens lilla...

... fundering


På väg hem från vår lilla microsemester stannade vi först till på IKEA för att bla införskaffa ( ännu ) en expedithylla till Linns rum
Inne på IKEA gick vi förbe tre barnvagnar som alla hade suffletten uppfälld och vindskyddet ( eller vad det nu har för tjusigt namn numera )  på och givetvis även den lilla "klaffen" som går upp lite på suffletten uppfälld
En av vagnarna hade dessutom en fleecefilt käckt hängande så att den täckte snudd på hela den lilla öppning som fanns kvar
Från två av vagnarna hördes babygråt och jag kunde liksom inte låta bli att fundera över hur man som förälder tänker i ett sånt läge
Det spelar ju liksom ingen roll om så barnet ligger mer eller mindre naken därunder
- det blir varmt för barnet hur det än är klätt
Ett IKEA besök är ju dessutom ( oftast ) inget man klarar av sådär på en fem minuter utan det tar ju sin lilla tid att gå runt
Ok att man väljer att ha suffletten uppfälld men varför stänga in barnet under ett vindskydd och dessutom krydda det hela med en filt ?




Vi gjorde även ett litet stopp i Täby C och när vi satt och åt lunch passerade en mamma som definitvt måste ha tagit priset "dagens varmaste barn"
Även hon hade suffletten uppfälld och vindskyddet på och dessutom stack kanten av en fårskinnspåse upp under vindskyddet
Under vagnen låg det div påsar från olika affärer och inte vet jag om mamman i fråga hade shoppat allt just idag men det såg onekligen ut så

Barnet som låg i vagnen hade dessutom både stickad tröja och mössa på sig
Jag vet att det inte är min busisness men jag kan ändå inte låta bli att fundera över varför men framför allt hur man tänker som förälder ?
Fårskinnspåse ?
Nu ?
Dessutom i kombination med vindskyddet och detta i ett inomhus centrum ?
Varför varför ?
Jag skulle så gärna vilja veta hur man tänker....

2 kommentarer:

  1. tja... de kanske fortsätter på tanken "en bulle i ugnen" även när den är färdiggräddad?
    /K

    SvaraRadera