lördag 5 maj 2012

Nej, jag är...

... inte imponerad


Jag följer ngr mat & bakbloggar och har förstått att makroner ärväl  typ det trendigaste man kan baka just nu och jag har varit lite småsugen på att testa men aldrig riktigt kommit till skott

I dag åkte Linn och jag på en dagskryssning tillsammans med syrran och hennes två yngsta barn och poå hemvägen passade vi förståss på att äta buffe
På efterrättsbordet fanns det makroner och givetvis var jag ju tvungen att ta tillfället i akt och provsmaka




Nu kanske en pistagemakron ombord på en Ålandsfärja inte är något bra  riktmärke för hur en makron ska smaka och vara  men mitt första intryck av dessa små bakverk blev helt klart en besvikelse
Efter att ha läst hur dessa små bakverk höjts till skyarna så hade jag nog väntat mig något helt annat än denna rätt trista och menlösa lilla kaka
Men det är väl bara att konstatera att jag än en gång är kärringen mot strömmen och att det där med "trendbakning" inte är något för min del
Makronerna kommer nog även fortsättningsvis att lysa med sin frånvaro i det Ahlgrenska hemmet, precis som alla  dessa cupcakes
- med en dåres envishet och av princip kommer jag att fortsätta att baka muffins med glasyr på
Visst, det låter säkert trendigare och mer coolt att säga cupcakes men hur man än vrider och vänder på det så blir en cupcake aldrig något annat än en helt vanlig dj*** muffins med glasyr på




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar