måndag 28 maj 2012

Jag tror min hjärna...

... tagit semester


I dag har min hjärna fungerat som en teflonpanna dvs ingenting har fastnat
Jag har hört att folk pratat men jag har liksom inte kunnat tagit in vad som sagts
På jobbet satt jag större delen av dagen tillsammans med Nettan och fipplade med TES i ett försök att få kvällsplaneringen att fungera
Jag fick verkligen anstränga mig till max för att ha koll på vad vi gjorde men ändå fick jag hela tiden sticka in med

- Hur var det du sa ?
- Vad var det vi skulle göra ?
- Hur skulle vi tänka ?

Det sista jag gjorde innan jag gick hem var att planera morgondagen något som för det mesta brukar gå på ett kick men nu blev jag sittande en lång stund och bara stirrade på det tomma blocket på ena sidan och pappret med alla "to do" på andra sidan och jag kunde liksom inte komma igång
Till slut bestämde jag mig för att kika på dagens planering för att se hur jag skulle tänka och komma igång




Efter jobbet och hämtning av Linn på fritids var det mer eller mindre bara hem och vända för att sen åka upp till stallet och måndagslektionen och när vi sen kom hem kopplade hjärnan av såpass att Paul till slut undrade om jag var trött eftersom jag bara hummade till svar  vad han än sa
Jag förmodar att det är den intensiva helgen som helt enkelt tar ut sin rätt och därmed stängt av all energitillförsel och det är lite med en lättnadens suck som jag välkomnar Linns läkarbesök i morgon
Linn får hänga med mig till jobbet mellan sju och tio och sen drar vi in till Norrtälje, klarar av läkarbesöket och därefter ska vi bara njuta av att vara tillsammans
Kanske gå en sväng "på stan" , ta en fika, mata lite änder...




... what ever liksom
Kan knappt minnas när jag jobbade en "normal" dag senast
Den sista tiden har klockan hunnit rusa fram till tre - fyra innan jag kommit från jobbet
Någon enstaka gång har jag gått runt två och idag när jag la in min arbetstid kunde jag konstatera att förutom de två dagarna jag hade semester så har jag jobbat över varje dag nu under maj så det kanske inte är så konstigt att hjärnan känns aningen överarbetad för tillfället och signalerar att den behöver återhämta sig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar