fredag 4 maj 2012

En sån där dag...

... när allt flyter på

Precis en sån dag har jag haft idag
Vaknade hyfsat pigg
Dagen på jobbet började på allra bästa sätt dvs inga sjukanmälningar och två personal som dessutom  var helt "oplanerade" , kan knappt minnas när det inträffade senast
Men det allra bästa var att lugnet höll i sig hela förmiddagen
Telefonen som annars brukar ringa i princip oavbrutet var nästintill knäpptyst, ja det var nästan så att jag ville lyfta luren ibland bara för att kolla att den verkligen funkade som den skulle



I rask takt hann jag under fm

*Planera helgens kvällar
*Kolla igenom helgens dagplanering
*Sitta med TES en stund och planera både måndag & tisdag i min grupp
*Ringa två som sökt sommarjobb hos oss
*Kolla personaläget/vikariebehovet inför nästa vecka
*Fixa ny kvällsplanering, dvs justera den nuvarande kvällen planerad på 8 personer samt planera en kväll för de gånger vi bara behöver vara 7 
* Ringa på referenser på timvikarie

Plus lite annat småfix sådär i största allmänhet, när klockan slog kvart i tolv enades M och jag om att jag skulle passa på att gå hem " i tid" för en gångs skull eftersom läget var under kontroll
- Men det är bäst att du snabbar dig för så fort du har gått brakar det väl loss...




Jag hoppas att lugnet höll i sig resten av dagen och att även helgen blir hyfsat lugn för dom som  ska jobba
Min eftermiddag fortsatte iallafall i lugnets tecken
Linn och jag åkte upp till stallet, pysslade en lång stund med Sessan innan vi slutligen gav oss ut på en skogspromenad och efter ridturen fikade vi bakom stallet
Saft & bullar till Linn och mamma och morot till Prinsessan
- en perfekt avslutning på veckan




4 kommentarer:

  1. Man får så mkt mer ut av ledighet om man inte går in i den huvudstupa uppvarvad!!
    kram/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt... Känner mig riktigt pigg ikväll och ser fram emot en helg fylld av massa skoj:)

      Radera
  2. Se där, ibland går det som smort, och det är väl tur, lätt att tappa sugen annars.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, det var precis en sån dag jag behövde för även om det varit oerhört roligt på jobbet senaste tiden så har det även varit rätt tufft med en hel del jobb, stress o gnäll som tärt en del. Nu fick veckan ett bra avslut och helgen en bra inledning *den bästas av världar*

      Radera