torsdag 13 september 2018

Allt är så...

… annorlunda nu

Allt är så mycket enklare nu än förr,
en utbildning blir så mycket roligare och mer givande när man känner att man kan och framför allt vågar ta plats istället för att  koncentrera sig på att synas och höras så lite som möjligt
Jag lär mig så mycket mer numera när jag vågar fråga, när jag vågar prova och vågar ta risken att  kanske misslyckas men känner att det är vi misstagen jag lär mig och att det är så mycket bättre att faila när man har någon som kan visa rätt väg
Allt blir dessutom så mycket roligare och mer givande när jag vågar lite på min egen förmåga och kunskap och dessutom känner att jag har mod nog att dela med mig av den, att jag faktiskt kan tillföra något

Dagens HLR utbildning var något jag verkligen kände mig totalt oengagerad och super otaggad inför men den blev till en otroligt rolig och lärorik stund,
ja faktiskt något av det roligaste jag har gjort på länge
Förmodligen berodde det på att jag utan att jag ens tänkte på det på något vis helt självklart kände mig "hemma" i gruppen och tog plats, att jag deltog aktivt i utbildningen och att jag någonstans efter vägen kände att jag faktiskt hade en hel del att tillföra och att jag med min erfarenhet  kunde dela med mig och  och göra utbildningen till en rolig och trevlig stund för den som jag gjorde övningarna tillsammans med
Ja tydligen var jag så trevlig och omtänksam att vederbörande i hissen ner efteråt frågade om han fick bjuda på en fika som tack för att jag varit så hjälpsam och förstående
En fika jag tackade nej till med förevändningen att jag ville komma hem till familjen



Tänk så annorlunda allt är nu jämfört med tidigare, sån skillnad det är numera när jag vågar ta plats
Så mycket mer jag lär mig, så mycket roligare jag har
Ibland kan jag tänka att det är synd att jag under alla år har gått miste om så mycket men samtidigt så är det ingen ide att gräma sig över det som har varit utan istället försöka behålla fokus framåt och känna glädje över allt jag har framför mig,
allt jag har kvar att lära mig och allt roligt jag kommer att få ta del av








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar