onsdag 5 mars 2014

Vardags...

... matematik
 
 
I går sorterade jag all smutstvätt och konstaterade att det var sju maskiner som behövde köras
Rent praktisk är det ju inga problem att köra sju maskiner på en dag men teoretiskt ser det ju lite annorlunda ut
 
-  Vi har bara plats för att kunna hänga drygt tre maskiner/dygn
 
- Mina axlar skulle förmodligen börja protestera lite grann redan efter att jag hängt första maskinens tvätt och definitivt högljutt börja klaga efter den andra och om jag mot all förmodan skulle få för mig att köra en tredje maskin så skulle axeln totalstrejka och göra livet extra surt för mig de närmaste dagarna/nätterna
 
Så trots att många hävdar att jag gör precis det motsatta så var jag klok nog att lyssna på min kropp    - redan innan den började skicka ut signaler -  och körde bara en maskin tvätt
Och det är väl lite så vardagens matematik fungerar dvs det är inte alltid teori och praktik går hand i hand
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar