torsdag 27 mars 2014

Min man och jag...

... har olika intressen
 
 
Käre maken samlar på incheckningar från flygplatser världen över
Själv är jag lite mer bisarr i mitt samlande och roar mig med att prova på både akutmottagningar/sjukhus samt div olika sjuktransporter
Numera kan jag även lägga Växjö akut/AVA till min lista samt ambulansflyg
 
 
 
Men efter den här pärsen tror jag att jag känner mig nöjd som samlare
Jag menar ett sjukhus är ett sjukhus även om vården och attityden hos personalen spretar rejält landet runt och det är väl med lite sorg i hjärtat jag konstaterar att mitt eget hemsjukhus befinner sig lägst på skalan beträffande det området
Nu har jag ju provat på sjukresa med taxi , ambulans gånger flera, helikopter och slutligen ambulansflyg så vad mer finns att uppleva liksom ?
 
 
 
Nu ska jag återhämta mig lite efter min nästintill "nära döden upplevelse" innan jag återkommer och kladdar här i bloggen igen och då har jag en svag aning om att det kommer att handla lite om vår "fantastiska" vård här i Sverige men just behöver den här bloggaren vila, vila, vila och ytterligare lite mer vila
 


2 kommentarer:

  1. Men fy din stackare, hur är det med dig, har de kunnat hjälpa dig något? Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter mycke om och men så kom dom till slut fram till att jag har en dubbelsidig lunginflamation, att läget blev så akut beror på att jag i botten ( förmodligen ) har kronisk bronkit. Nu efter sex dagar med antibiotika börjar livet så smått återvända, jag mår fortfarande dåligt och bara att gå en-två meter eller äta är som att springa ett maratonlopp :-( Men som sagt, det blir bättre, men det går långsamt

      Radera