onsdag 5 mars 2014

Linnsans...

... lycka
 
 
I går kom Julia på besök och genast plockade Linn fram sin sminkväska och efter några sekunder var tjejerna i full gång med att sminka varandra
 
 

 
 
Linn var nog i sjunde himlen och fnissade och gurglade av skratt hela tiden och hon var mycket nöjd med slutresultatet
Julia och jag skrattade så vi höll på att trilla av stolarna när Linn tittade sig i spegeln för att  se resultatet av Julias sminkning och spontant utbrast
 
- Hallå snygging, vart har du varit hela mitt liv !
 
 


 
 
Innan läggdags tvättade Linn mycket noggrant bort sminket och det första hon frågade i morse var om sminket verkligen var helt borta vilket jag fick svära på heder och samvete att det var
 
- Bra, för jag vill inte se ut som X gör
 
- Hur ser hon ut ?
 
- Hon får inte sminka sig för sin mamma så hon sminkar sig inne i garderoben innan hon springer till skolan, det är verkligen sjuuuuukt fult
 
 
Vad säger man ?
Först och främst tycker jag att det är otroligt trist att en åttaåring överhuvudtaget tänker på eller känner ett behov av att sminka sig innan hon springer till skolan på morgonen och ännu tristare tycker jag att det är att en åttaåring har en förälder hemma som inte ens ser sitt barn på morgonen innan hen springer iväg till skolan
Vi pratar om åttaåringar, för mig är det och har alltid varit en självklarhet att säga hejdå till mina barn "öga mot öga" 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar