lördag 29 oktober 2011

Första discot ...

... men förmodligen inte det sista

I går var Linn på sitt första disco, förmodligen bara ett i en lång rad av discon genom åren som kommer
6orna på skolan ordnade Halloweendisco och Linn har väntat spänt hela veckan på att få gå på disco
Med häxhatten nertryckt över det våfflade håret och med plånboken i högsta hugg betalade hon "guldpengen" i inträde och försvann sen snabbt in i discomörkret





Två timmar senare var det dags att hämta hem den lilla häxan och med oss i bilen då hade vi två femteklassare som skulle på Halloweendisco för 3orna till 5orna
Dessa två tjejer var betydligt mer discovana än vår lilla häxa och det var riktigt roligt att höra deras konversation i baksätet

- Jag är så pirrig i magen
- Inte jag, jag fryser mest i benen av spänning
- Det är coolast att dansa tryckare
- Näe, man blir så jobbigt varm då...

Disco och fredagsnöje när det är som bäst
- glädje och förväntan

Hade vår lilla häxa haft roligt på discot ?
Jajamensann
Linn hade dansat lite, gått på spökvandring och haft riktigt roligt tillsammans med sina kompisar
På frågan om killarna hade dansat något ryckte hon bara på axlarna och svarade
- Jag vet inte, jag bryr mig inte...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar