onsdag 5 oktober 2011

Torr humor...

... eller bara extremt lättroad


Jag har precis skickat iväg en kommentar på en blogg jag följer och som vanlig när man ska posta kommentaren så får man fylla i en säkerhetskod
Lättroad som jag är så brukar jag sitta och småfnissa åt dessa slumpmässiga kombinationer av bokstäver som ibland låter lite småkul när man väljer att läsa dom som ett ord
Den här gången fick jag bokstavskombinationen "porteral" och jag kunde inte låta bli att fundera över hur man är när man är porteral ?
Är porternäsa ett av symptomen man kan få när man drabbas av porteral ?
Hur mycke porter behöver man dricka för att bli porteral ?
Eller det kanske inte ens handlar om porter utan om en port av något slag ?
Hur ser den porten då ut ?



Jag vet, jag är för tillfället rätt lättroad och går igång på minsta lilla
Det blir lätt så när man går hemma dag ut och dag in
I dag försökte jag liva upp mig med att baka lite,
det blev två sorters kakor till Linns kalas på lördag och fyra baguetter
Den lilla tillfredsställelse och lycka jag kände över ett lyckat bak byttes rätt fort ut mot en grym trötthet men framförallt en ökad värk då främst i ena armbågen
Livet känns,
ja milt uttryckt rätt trist just nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar