onsdag 19 oktober 2011

Hur fördriver...

... man tiden ?


Hur får man dagen att gå när man inte kan-vill-får fördriva den på det "vanliga" viset genom att städa, surfa, tvätta, sy, baka mm utan är beordrad att ta det lungt och vila armen ?
Jag tror inte att jag klarar ännu en fm i TVsoffan tillsammans med Malous sällskap och inte finns det något annat att bläddra fram bland kanalerna som är sevärt
Visserligen har vi ett gäng osedda dvdfilmer som ligger och väntar men det lockar inte heller, jag blir så extremt rastlös av att bara sitta och titta på en film
- jag vill gärna ha en stickning i händerna under tiden och just nu är stickning ett enda stort NO NO
Så vad gör jag ?

Kanske ska jag krypa upp i soffhörnet och göra det där jag liksom aldrig hinner annars
- läsa !
Jag har precis börjat på en en både rolig och rätt intressant bok så tillsammans med en kopp the & en bit kärleksmums ska nog Caroline Af Ugglas och hennes bok "Hjälp vem är jag" få äran att vara mitt sällskap idag





När jag ändå berör ämnet Kärleksmums så för alla er som tycker om Kärleksmums vill jag tipsa om det här receptet


Det slår alla andra recept med hästlängder, glasyren är underbart god och hitintills har jag fått lyriska kommentarer när jag bjudit på dessa så lätta upp höstmörkret med lite mums
- Kärlek kan man aldrig få för mycke av

5 kommentarer:

  1. Man tittar på Cakeboss, Rachel Ray, Kate plus eight, Hem till gården och ett å annat Seinfeld avsnitt.

    Fatta vad tråkigt jag haft i 18 dagar...

    Se till att krya på dig nu *kram*

    SvaraRadera
  2. Ja, äntligen nu ska här bakas! Men du en go bok är inte helt fel när det är tyst och lugnt i huset. Passa på och njut när du inte kan göra nåt annat:-) kram marit

    SvaraRadera
  3. Cake Boss är rätt okey, Toddlers & Tiaras är en bra blodtryckshöjare - man uppgör aldrig att förvånas över hur folk är funtade ocg Hem till Gården funkar att halvsova till... *Är rastlös till max*

    SvaraRadera
  4. Stackars Helen. ja förstår verkligen om du har tråkigt. ska bli kul att ha dig tillbaka på jobbet snart. din korta närvaro här om dagen skänkte mycket glädje och energi till mig så jag beordrar dig att varje ledig stund på jobbet nästa vecka komma och störa mig vid datorn. Det är bäst att du lyssnar på dataingenjören!!
    **KRAMEN**

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot att få störa dataingenjören och överföra lite positivenergi - tur att det finns ljusglimtar på jobbet :) *kram*

    SvaraRadera