onsdag 14 november 2012

Jag är inte...

... som alla andra
 
 
Trots att jag gått och lagt mig ( för mig ) ovanligt tidigt två kvällar i rad kände jag mig allt annat än pigg när jag kom hem från jobbet idag
Jag förmodar att det var en kombination av att värken i armbågen och armen stegrat ju längre dagen gick samt att dagen på jobbet var rätt intensiv och dessutom drygt en o en halv timme längre än vad den skulle ha varit enligt schema och i ett sånt läge hade väl vilken normal människa som helst slängt sig raklång på soffan och tagit det lungt men inte jag inte
Visst tog jag det lungt en stund, vilade så pass att den mest intensiva smärtan i armbågen la sig men istället för att vila vidare bestämde jag mig för att...
 
 



... baka digestivekex
Fullt normalt beteende, eller kanske inte ?
Nåja, kex blev det iallafall och som vanligt så är det en redigt bra "hjärnrensare" att knåda deg
Många tankar som hinner bearbetas och många nya ideer som börjar snurra i skallen på en
När kexen låg på plåten och var redo att bli gräddade insåg jag att en "kakstämpel" är precis vad jag behöver och absolut måste införskaffa fortast möjligt
Jag har sett en på Åhlens för det facila priset 99:-
Inte mycke att bråka om liksom
 
 



När jag ändå började drömma om nya bakprylar kom jag på att jag absolut behöver runda utstickare i div storlekar och en bra kaksprits skulle inte heller vara så dumt
Ja sen finns det en hel radda med "bra att ha bakprylar" och banne mig om jag inte ska leka jultomte i år och se till att jag får mina önskningar uppfyllda
 
 




4 kommentarer:

  1. jag tycker absolut att du ska göra det!! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom du är klok som en bok så lyder jag ditt råd *fniss*

      Radera
  2. Du är en tossig toker, som Gustav skulle säga ;-) Men jag tycker absolut att du ska införskaffa de önskade sakerna, på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en lycklig tossig toker *fniss*

      Radera