torsdag 8 november 2012

Torsdags ...

... trött
 
När jag åkte hem från jobbet idag var ett besök i stallet det som stod längst ner på min "vill göra lista"
Jag var lite lagom torsdagstrött vilket förmodligen mest beror på alldeles för lite sömn i kombination med att jag har en gröndjävlig värk i armbågen som inte riktigt vill gå över
Ja, jag hade t.o.m varit så uträknande att jag köpt en muta till Linn bara för kunna övertyga henne om att vi bara skulle checka & snabbmysa med Prinsessan
När vi klev ur bilen vid stallet var vi båda rörande överens om att det var en snabbvisit som gällde
Jag ville hem till soffan och Linn ville hem och bygga sitt nya Lego Friends men som vanligt så inträffade det där märkliga som bara kan hända i ett stall
Så fort jag klev in i stallet så försvann tröttheten och när Linn några minuter senare undrade om hon inte kunde rida en yttepytte kort tur på Prinsessan men ändå få legot så sa jag givetvis ja
 
 


Någon yttepytte kort tur blev det inte heller utan en alldeles lagom ridtur och eftersom Linn och Prinsessan både travade och galopperade  så blev det en promenad  i rask takt för min del och när vi sen kom tillbaka till stallet kände jag mig väldigt nöjd med att Herr Trött & Bekväm fått ge vika
Det är så otroligt lätt att ge efter för latmasken och bara göra det man absolut måste men man eller rättare sagt jag mår så otroligt mycke bättre när jag faktiskt tar mig i kragen och inte väljer den lättaste vägen
Det kändes riktigt skönt efter promenaden och Linn var på ett strålande humör efter att ha fått galoppera på sin lilla Prinsessa så det var två rätt nöjda tjejer som hittade hem strax efter fem och medans jag fixade maten byggde Linn ihop sitt LEGO och nu ska vi med gott samvete ägna resten av kvällen åt att slappa i TV soffan
 
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar