torsdag 8 november 2012

Så lite...

... kan betyda så mycke
 
 
I går när jag var hos en av våra kunder så började vi prata om bakning i allmänhet och matbrödsbak i synnerhet
Vi pratade om olika favoriter och av någon anledning började vi prata om rågsiktskakor
Det var ett tag sen jag bakade just rågsiktskakor och den senaste veckan har jag varit lite sugen på att baka just såna men tiden har liksom aldrig riktigt unfunnit sig
Men i går em när jag hade kommit hem från jobbet kände jag att nu var det banne mig dags och turligt nog så hade jag jäst hemma
 
 



Rågsiktskakor blev det och vi provsmakningen kunde jag konstatera att dom var grymt goda och när jag sen stod och paketerade det avsvalnade brödet bestämde jag mig för att ta med mig lite bröd till vår kund så att hon fick smaka
Så i morse fick hon relativt nybakad rågsiktskaka till morgonkaffet och efter att ha tagit några tuggor av smörgåsen tittade hon på mig och sa
 
- Å så gott.... det är så gott att jag nästan får tårar i ögonen... Tack så mycke
 
När jag sen kom tillbaka vid lunchen var hon fortfarande helt lyrisk över dessa goda rågsiktskakor och jag fick säkert höra minst tio gånger att det var den absolut godaste rågsiktskaka hon någonsin smakat och att jag är en ängel utan vingar som lät henne få smaka
En halv rågsiktskaka...
 
 



... vad är det liksom ?
Ingenting egentligen men ändå gav det så mycke, den ynka hava lilla rågsiktskakan blev en riktig win win situation som skänkte både mig och X lite glädje en helt vanlig grå novembertorsdag
X blev glad över omtanken och jag blev glad över hennes spontana och innerliga glädje
Det var inte första och absolut inte sista gången som X får agera "provsmakare"
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar