lördag 23 mars 2013

När allt...

 
... kommer omkring
 
Ja då ska det bli rätt skönt att slippa ansvaret
Att med gott samvete kunna gå hem när arbetsdagen är slut
Att slippa ta en massa skit
Att få ställa sig på andra sidan och vara den som letar fel, den som jobbar emot istället för med
Att återgå till det "normala"
Att veta när arbetsdagen tar slut
Att slippa ha ont i magen och pussla med vab så fort Linn blir sjuk
 
Att se fram emot en sommar där jag kommer att ha tid att njuta till skillnad från förra sommaren som försvann i en massa jobb
Tid att vara tillsammans med Linn
Nu ska jag bara betämma mig om jag utöver mina fyra semeserveckor ska vara föräldraledig en, två, tre eller kanske fyra veckor
Jag tror jag betämmer mig för det senare, fasiken så skönt med ett långt härligt sommarlov tillsammans med Linn för att sen lagom till hösten samlat ihop ilskan, besvikelsen och alla andra känslor som rusat runt i kroppen den senaste veckan och använda dom till att göra något bra
Något som är bra för mig och min familj
Livet innebär med och motgångar och slutresultatet av det hela blir vad vi själva väljer att göra det till
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Så rätt, så rätt! Ta hand om dig och familjen! Njut av sommaren! Och lycka till med vad framtiden har att bjuda på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet går vidare, att se till att lära av misstagen och att trots allt försöka behålla tron på människorna - det sistnämda är nog det svåraste skulle jag tro

      Radera
  2. helt rätt! du vet, Jag tror på dig! /K

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Yepp, tillbaka till det gamla igen

      Radera