torsdag 28 mars 2013

Semester och...

... sovmorgon
 
Ja det var vad jag hade sett fram emot, ja sovmorgon kanske var att ta i men eftersom Paul skulle lämna Linn på fritids så skulle vi kunna sova en timme längre en vanligt
Ja det var ju iallafall vad jag trodde och hade planerat men någon gång på morgonkvisten  kom Linn tassandes och kröp ner mellan oss
- med iskalla fötter
 
*kaping*
 
Vaken !!!
När jag väl vant mig vid Linns kalla fötter och ögonlocken började kännas behagligt tunga igen så började Paul muttra
 
- Är det inte dags för dig att gå upp nu ?
 
Jag trodde att klockan var halv sju och började så smått fundera på varför inte min väckarklocka hade ringt som den skulle och efter en lång startsträcka bestämde jag mig för att ta tag i morgonen och kliva upp och det första jag ser är siffrorna på Pauls digitala väckarklocka 05:36
Hallå !!!
Vad skulle jag upp halvsex att göra ?
Linn och Paul skulle ju inte åka förns strax före sju
Paul som kom hem någon gång runt tvåtiden i  natt konstaterade att han missat detaljen att jag hade semester idag
Vid det här läget var jag så gott som klarvaken så jag gjorde Linn sällskap upp och startade dagen
Nu sitter jag här och försöker förmå mig att kicka igång dagen ordentligt med lite städ & plock så vi får lite påskfint men den där sista kicken att starta verkar inte riktigt vilja infinna sig
Kanske lite frukost först gör susen ?
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Ha ha tycker jag känner igen det där!
    Påsk fattar inte detta ännu! jag har inte ens satt fjädrar i riset!!! dåligt av mig men det får vara för dena påsken! kommer lite tidigt tycker jag så då får den skylla sig själv tycker jag
    önska en glad påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja påsken känns lite tidig, man har liksom inte hunnit ställa om sig från vintern ännu. Hoppas att du får en mysig påsk

      Radera