fredag 29 mars 2013

Sovmornar...

... lyser med sin frånvaro
 
 
Strax före sex i morse kom Linn glatt in till oss
Vaken, pratglad och på ett sprudlande bra humör
Jag gjorde mitt bästa för att försöka ignorera den lilla damen och somna om men,
ja det är liksom kört för min del
Har jag en gång blivit väckt så är det toksvårt att somna om speciellt om någon hela tiden pratar om allt och ingenting med en
Efter sådär fem-tio minuter insåg jag att det var lika bra att kliva upp och starta dagen och ställa in sig på att långfredagen i år verkligen skulle bli en långfredag
 
 


Hur fördriver man tiden bäst en arla morgon ?
Tja, jag valde att baka lite kakor
Inte nog med att det är påskhelg, det stundar även födelsedag och de senaste dagarna har jag funderat på om det inte vore dags att ägna sig åt lite nostalgibakning
När vi var små fick vi ofta önska bakverk till våra födelsedagar och jag hade två favoriter
- plättbakelser och petit choux
Plättbakelserna bakade jag i morse och nu återstår att se om det blir tårta eller petit chouxer på söndag, den som lever får se
Jag har ett svagt minne av att det var lite meckigt att baka petit chuox men vill man så kan man
 
 






2 kommentarer:

  1. Jag hade sovmorgon idag ... ända till kl 5.38 *fniss* Nåväl, det var i alla fall åtminstone en timme längre än jag brukar sova numera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara man får sova lite längre än vanligt så är det ju sovmorgon *fniss*

      Radera