måndag 1 april 2013

Vill man vara säker...

... på att få det man önskar sig
 
Jamen då gör man bäst i att köpa det själv
För ett tag sedan såg jag en reklam från Åhlens med vårens nya väskor
Jag fastnade för en av modellerna och började så smått värpa på om det var dags för en ny väska
För ett par veckor sen var vi inne i Sthlm och hann då med en sväng in på Åhlens och hamnade då på väskavdelningen och givetvis klämde jag lite på väskan då
Men till min förskräckelse fanns väskan bara i orange eller gult där och min första spontana tanke var
 
- O no, över min döda kropp
 
 
Inte kan man väl gå runt med en orange eller gul väska ?
Jösses liksom det är inte jag
Efter att ha varit in på Åhlens hemsida kunde jag konstatera att väskan fanns även i svart eller grått och än en gång började jag så smått fundera över det där med att köpa ny väska men sen kom en influensa och tilhörande dubbelsidig lunginflamation och så banala saker som väskinköp fick läggas på hyllan ett slag men i fredags var vi in till Norrtälje och hamnade på Åhlens
Eftersom påsken och födelsedag stundade så bestämde jag mig för att jag var värd en present och travade bort till väskorna
Först klämde jag och kände på den svarta väskan men sneglade lite på den oranga men genast dök tankarna upp
 
- Nej inte kan väl jag ? Orange liksom ?
 
Paul och Linn som var med röstade för den oranga väskan, ja Paul var t.o.m så "hård" att han uttryckte att om jag inte ´valde den oranga så skulle jag inte köpa någon väska överhuvudtaget
För varje minut som gick så blev jag alltmer sugen på att kliva utanför ramarna lite och välja den orangaväskan men det satt långt inne
Jag menar , orange ?
Svart är ju så mycke mer neutralt, sticker inte ut lika mycke, syns inte = passar mig perfekt
 
Efter en stunds velande bestämde jag mig för att chocka mig själv lite och valde den oranga väskan
Men på väg mot kassan fick jag se den gråa väskan på en hylla
Grått ? Ja det kanske inte vore så dumt ? Eller ?



 
Första timmarna efter väskinköpet kände jag mig väldigt tveksam
En orangeväska ?
Herre gud att gå runt med den är ju som att gå runt med världens stoppljus
Men nu efter några dagar har jag vant mig vid tanken och känner mig sjukt nöjd med mitt väskaval
Nöjd med att jag vågade kliva utanför den trygga lådan en stund även om det rör sig om något så löjligt litet som en väska
Jag tror att jag och min härligt apelsinfärgade väska kommer att gå en härlig vår och sommar till mötes tillsammans
 
 
 


2 kommentarer: