onsdag 10 april 2013

Som Emil...

... och sockerdrickan
 
"När jag inte har pengar då kan jag inte dricka sockerdricka, när jag har pengar då får jag inte..."
 
Lite så kände jag mig idag eller snarae "När jag har pengar då hittar jag inga kläder men när jag inte har pengar då hittar jag massor jag skulle vilja ha..."
 
Jag har varit sugen på nya kläder ett bra tag men de gånger jag varit in i en affär har det alltid slutat på samma sätt dvs jag hittar inget jag vill ha utan har istället hamnat på barnavdelningen och Linn har lämnat affären med jackpot i nya kläder
Men idag, tio dagar in i helvetesmånaden med ekonomiska sviter efter fyra dagars vabb och drygt tre veckors sjukfrånvaro pga av den där oönskade dubbelsidiga lunginflamationen i kombination med att assisteneten på vårat lönekontor inte varit alltför snabb i att svara på FK´s frågor som därmed inte kunnat fylla ut det lilla tomrum som uppstod efter alla avdrag så fanns det liksom inte så himla mycke utrymme för impulsköp idag när Linn och jag var en snabbis in till Norrtälje för en fika med den mysigste kompisen och bonusFarmor man kan ha
Vi var en liten sväng in på KappAhl och...
 
 
 
 
... ja det var lite frustrerande att se inte bara en , två, tre utan ja t.o.m ett gäng topar, blusar, leggings, byxor mm som mer än gärna skulle kunna fått följa med hem om inte om hade varit
Men det är bara att gilla läget och le och vinka men jag kan inte låta bli att fundera över om det ändå inte är så att bara vetskapen av att man kan köpa något gör att det inte är så lockande medans känslan av att veta att man inte kan göra att man vill lite extra mycke och att allt blir lockande  ?
Nåja, det får vara hur det vill med den saken
Bara den här helvetesmånaden är över så ska jag ge mig ut på en liten shoppingvända igen och förhoppningsvis så hittar jag något till mig själv annars blir det väl en favorit i repris och Linn tar hem storvinsten som vanligt




 


2 kommentarer:

  1. jamen exakt så är det ju!! känner jag är i samma sits litegrand..:/ kram/K

    SvaraRadera
  2. ja så är det för många, men ibland undrar man hur en del har råd att handla så mycket kläder, nu har ju jag äntligen en häst så jag har prioriterat bort det tyvärr för garderoben gapar tom på något nyare än tre år gamla plagg och äldre....
    ja barnen behöver ju sitt...

    SvaraRadera