fredag 26 april 2013

När är...

... man redo ?
 
 
Det finns många gånger i livet då man väntar på att bli redo
Redo att flytta ihop, redo att gifta sig, redo att köpsa hus, redo att skaffa barn, redo att börja plugga, redo att bryta upp osv osv
Man går helt enkelt runt och väntar på rätt tillfälle
Men kommer det där tillfället av sig själv ?
Vaknar man en dag och känner att nu, nu är jag redo eller är det helt enkelt så att man ibland kanske måste hjälpa sig själv på traven lite ?
 
 


Nu är det lite drygt tre och ett halvt år sedan som Molly vandrade över regnbågen till hundhimlen
Tre och ett halvt år där jag gått och väntat på att bli redo att välkomna en ny familjemedlem
Paul och Linn har ju varit redo länge nu men bollen har legat hos mig eftersom det är jag som kommer att ha huvudansvaret
Längtan efter en ny familjemedlem har starkt motats bort av alla
 
- Å vad jobbigt att behöva gå upp en timme tidigare varje morgon
- Å vad jobbigt att bli bunden
- Å vad jobbigt att inte kunna åka iväg lite som man vill
- Å vad jobbigt....
 
Nackdelarna som egentligen är rätt få har effektivt motat undan alla fördelar som finns med en fyrfotad vän i huset och jag har väntat på att jag ska bli redo
Så redo att längtan till slut övervinner och suddar ut nackdelarna
Men så här om dagen slog mig plötsligt tanken att om vi ska välkomna en ny medlem i familjen så är det ju nu i sommar vi verkligen har förutsättningarna för att det ska bli lyckat
Nu i sommar när Linn och jag ska vara lediga åtta veckor tillsammans
 
 
 
 
Den tanken fick ligga och värpa lite inombords innan jag igår tog upp ämnet med Paul
En Paul som givetvis var med på noterna direkt
 
-Hittar du en valp så fixar jag resten
 
Ja sen kunde jag ju inte låta bli att börja leta lite på nätet och tänka sig efter en stunds surfande ramlade jag på ett gäng valpar födda 22/4 med tidigaste leverensdatum den 17 juni
Den tjugonde juni går jag på min åtta veckor långa ledighet
Kan det bli bättre ?
Att valparna dessutom finns här i Norrtälje försämrade ju inte oddsen direkt
Idag ska jag nog ta och ringa uppfödaren, bara för att kolla läget liksom
Ingenting är bestämt ännu men kanske är vi ett steg närmare att utöka familjen

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar