torsdag 11 april 2013

Dum, dummare...

... Helen
 
 
 
På förmiddagen idag ringde min telefon
 
- Hej, det är Elsa från kören
 
- Hej
 
- Det är ju minimusikal på söndag...
 
Shit pommesfritt där rök våra helgplaner som för första helgen på länge innebar att vi skulle kunna göra något tillsammans alla tre även om det om allt gått som planerat hade inneburit att Linn och jag fått plågat oss ett par timmar i en curlinghall och låtsas vara så där klädsamt intresserade av Mix SM som det bara går för att göra käre maken lite glad
 
- Jo Linn vill ju vara åsna... Vi har en underdel till åsnan men vi har inte lyckats hitta fram något huvud eller några öron. Jag har ringt till Buttricks, vi har letat på nätet men vi hittar inga öron...
 
- Åsneöron borde inte vara så svåra att ordna, man skulle ju kunna sy en grå mössa med ett par öron på eller något
 
Hallå ?
Vart fick jag luft ifrån ?
Hur tänkte jag där ?
Tänk om jag någon gång kunde knipa ihop mina läppar vid såna här tillfällen
Åsneöron ?
Hur i hela friden ska det gå till ?
 
Inte nog med att jag raskt insåg att ( nit - ) lotten att följa med Linn på Familje Gudstjänst precis hade tillfallit mig så passade jag på att i samma andetag lova att jag skulle fixa ett par åsneöron
Att jag aldrig lär mig liksom
Hur fasiken ska jag lyckas ordna ett par åsneöron på bara några dagar ?
Jag har inte den blekaste lilla susning men det första jag ska göra är att ställa mig framför spegeln och begrunda mina egna öron
Med tanke på att jag just nu känner mig som en rätt korkad åsna så borde jag kunna använda mina egna öron som mall
 
 


7 kommentarer:

  1. kraftig ståltråd och typ grå filt?? syr du in tråden så går de ju att forma lite käckt :) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förbannar mig själv lite för att vi slängt diademet med "Lisebergs kanin öronen" - hade varit perfekta att använda som grund :-)

      Radera
  2. ett diadem och så ståltråd som du virar fast och formar till öron som stomme. En grå (eller vad nu åsnor har för färg, brun?) långöronformad strut som träs på och så syr du fast lite rosa tyg på framsidan som samtidigt håller fast öronen på stommen??? Om du fattar hur jag lite snabbt tänker. Kanske inte snyggaste varianten men borde funka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit lite inne på den varianten... Snyggt eller inte spelar ingen roll, hon ska vara åsna en gång i kyrkan och det lär inte bli så många som ser dessa öron. Dessa tillgivenheter brukar endast besökas av de närmast sörjande dvs tappra föräldrar till de sex.sju körmedlemmarna :-D

      Radera
  3. Hahaha men HUR kunde jag missa första kommentaren??? Jaja, två som föreslår samma ;)

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte komma med några åsenörontips men åh, vad jag känner med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på om det finns någon kurs i hur man undviker såna här situationer - jag är mästare på att försätta mig i dom :-D

      Radera