torsdag 18 april 2013

Så många tankar...

... som snurrar
 
 
Om inte om vore så skulle jag kunna skriva ett långt långt inlägg om allt som snurrar runt i skallen på mig om, inte annat så för att rensa ut, sortera och försöka bringa någon form av ordning på kaoset
Men istället väljer jag att kort konstatera att  det ibland kan vara  bra att stanna upp och rannsaka sig själv och  ta ansvar för sina handlingar istället för att blint slå ifrån sig och lägga över allt ansvar på någon annan
Ibland är det lättare att se sandkornet i någon annans öga än stenbumlingen i sitt eget
Att en människa gör fel rättfärdigar inte att andra gör detsamma
 
 
 
 
 
Människors beteende och sociala spel både facinerar och skrämmer mig
Ibland kan jag tänka att jag skulle vilja veta hur folk tänker eller kanske varför människor väljer att göra som dom gör
Jag kan undra hur man mår inombords när man ena minuten ger någon en klapp på axeln för att sen så fort tillfälle ges sticka kniven i ryggen på samma person
Jag är dumt nog så naiv att jag väljer tror gott om folk men...
 
 
 
 
... ett stort men - den naiva tron har fått sig en allvarlig smäll
Jag tycker verkligen inte om att gå runt och misstro folk men det är precis vad jag gör just nu och det är så otroligt trist att känna att man inte vågar lita på någon
Så otroligt trist att hela tiden ha den där gnagande lilla misstanken om att den man pratar med egentligen tycker och tänker något helt annat som h*n är alldeles för feg för att våga stå för
Det är så otroligt trist att omge sig av människor som inte vågar stå upp för sina åsikter, som inte har pondus nog att ta en diskussion mellan fyra ögon
Ännu tristare och sorgligae är det att vuxna människor inte kan skilja på sak och person utan bara bestämmer sig för att det är på ett visst sätt och därmed basta
 
Min naiva tro om den goda människan har fått sig en rejäl törn och en liten tröst i det hela är att jag är relativt övertygad om att det är några som kommer att få sina naiva tro om att gräset är grönare på andra sidan  staketet lite, lite naggad i kanten inom en snar framtid
 
 

 
 
 







 


2 kommentarer:

  1. Ja Helen
    Du är inte ensam att vara naiv och tro gott om folk tyvärr händer det allt för ofta MEN det finns de som är goda människor :-)
    skaka av dig obehaget och må bra istället :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer givetvis att skaka av mig det hela och gå vidare men den här gången kommer det att ta ett tag, tyvärr...

      Radera