söndag 28 april 2013

Vad är det med...

... våren, svenskarna & uteserveringar ?
 
 
 
Visst är det mysigt att sitta ute och fika/äta men att göra det i april ?
Dessutom en dag som denna när solen bara värmer lite lätt de få sekunder den tittar fram bakom ett moln och det är allt annat än varmt ute
Jag fattar liksom inte prylen ?
Vad är det jag har missat ?
 
 
I dag var vi in till Sthlm
Linn och jag tog en glasspaus i Kungsan
Jag skulle ljuga om jag påstod att det var varmt o mysigt och när jag såg att uteserveringen på T.G.I.F var nästintill fullsatt av folk som satt och åt kunde jag inte låta bli att undra vari tjusningen ligger i att sitta och äta med jackan på och dessutom inlindad i en filt ?
Vad är grejen liksom ?
Är det att kunna säga
 
- Vi satt ute och åt nu i helgen ?
 
Känner sig folk lite mer kontinentala när dom suttit ute och ätit i kylan ?
Helt seriöst, vad är poängen liksom ?
 
 
 


6 kommentarer:

  1. hehe kom att tänka på ngt jag läst i nån bok för länge sen... om en gammal bondgubbe som var förundrad över att stockholmarna när de kom ut på landet om sommaren minsann skulle "äta ute o skita inne".... han tyckte ju givetvis att dasset skulle vara ute och matbordet inomhus. /K

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha håller med dig fullständigt
    finns ingen tjusning med att sitta ute när det inte ens är varmt!
    Ta en öl ute en varm sommar ja det är skönt men äta ute bland getingar och en del avgaser nä tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller riktigt fattat prylen, ok att sitta ut o fika eller ta en kall öl men då ska det vara behaglig värme

      Radera
  3. När Mats och jag var på TGIF i mellandagarna, så var uteserveringen öppen och det satt några "galningar" där.

    SvaraRadera