lördag 27 april 2013

Nu håller...

... vi tummarna
 
 
I går tog jag första kontakten med uppfödaren
Vi hade ett mycke trevligt samtal och kände båda två att det kändes bra så nu är vi uppskrivna på hennes lista och här hemma väntar vi bara på att det ska bli v.21 då valparna är tillräckligt stora för att möta sina eventuella nya familjer
Efter det besöket har förhoppningsvis både min och hennes känsla av att vi är "rätt familj" för en av hennes valpar förstärkts och vi kan  "tinga" en för oss förhoppningsvis lämplig valp
 
 
Obs, bild lånad från uppfödarens annons
 
 
Det känns lite spännande, nästan som att få "barn i huset" igen
Nu ska jag leta fram boken "Välkommen valp" och så smått börja förbereda Linn och prata vett & etikett beträffande barn-valp umgänge
Är det någonting jag är totalt allergisk emot så är det barn som släpar/drar fram valpar ( ja hundar överhuvudtaget ) i koppel, jagar valpen coh springer efter den och envist tjatar sönder hundens namn i iver att få lite kel, bus och uppmärksamhet
Om allt går i lås har vi en spännande o rolig sommar framför oss och jag har en känsla av att en av de svårare bitarna kommer att vara att "uppfostra" Linn och kanske framför allt hennes kompisar i ämnet "valpumgänge" och beträffande den saken kommer jag förmodligen att bli en mkt tråkig person för ivriga barn som bara vill gulla med en söt valp för är det något jag är stenhård med så är det att varken kattungar, hundvalpar eller andra djur är några leksaker för barn utan levande varelser som ska behandlas med respekt och precis som med små barn så är en trygg o lugn uppväxt för en valp en bra förutsättning för en trygg & stabil vuxen hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar