måndag 15 april 2013

Det går åt...

... rätt håll för mina tjejer
 
 
Måndag = ridlektion för Linn & Prinsessan
Dagens lektion hölls på ridbanan och Linn & Prinsessan fick ta täten till en början och i mitt stilla sinne undrade jag hur många eller snarare hur få minuter Linn och Prinsessan skulle reda upp den detaljen innan det började strula för dom
 
 


Varje gång Linn & Prinsessan passerade utgången försökte Prinsessan påpeka att hon ansåg att lektionen var slut och att dom borde återvända till stallet men Linnsan var snabb i reflexerna och drev på  Prinsessan
Det var faktiskt riktigt roligt att se att Linn inte tappade humöret utan kämpade på med ett leende på läpparna och därmed även vann utmaningen "Envisast vinner"
 
 


Efter två och ett halvt år så känns det som om vi äntligen ser ljuset i tunneln eller rättare sagt som om Linn och Prinsessan äntligen vuxit i varandra eller om vi ska vara riktigt ärliga så beror det väl mest till stor del på att Linn dels har vuxit till sig och dels blivit en bättre ryttare och därmed underlättar för Prinsessan att förstå vad det är hon förväntas göra
Sen tror jag att Prinsessan är rätt nöjd och belåten med sitt nuvarande liv vilket  givetvis återspeglas i hennes humör
Jag tror hon stortrivs  tillsammans med alla hästpolare på lösdriften och som grädde på moset kommer ju Linn och jag och gosar, myser, bjuder på både små utflykter och  morötter men framför allt massor av kärlek
Och det är völ bara att konstatera att med kärlek  & vänner kommer man långt i livet
 




4 kommentarer:

  1. Härligt när det går frammåt :-)
    söta de är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hårt slit och många tårar har äntligen gett reultat :-)

      Radera
  2. segerns karamell är extra söt när man jobbat hårt på egen hand för att nå den :) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liten som stor blir vi glada när vi tar oss närmare målet :-)

      Radera