måndag 7 april 2014

Att sova...

... sig frisk
 
 
Ja det är nog banne mig medicinen tror jag
Både fredag och lördag sov jag en hel del - både dag och nattetid och när jag vaknade strax efter nio i morse kände jag mig för första gången på länge lite pigg
Firade piggheten med att starta en maskin tvätt, plocka ner och vika torr tvätt, diska lite och sen började den där piggheten så smått ebba ut så det blev lite soffhäng för att fylla på energiförrådet igen för att under em orka med både en snabbtur till Flygfyren för att handla lite, vara ute på tomten en stund med Paul, Linn & Picasso och innan jag slutligen sjönk ner i TVsoffan igen hann jag med att hänga ytterligare en tvätt och ta hand om ännu lite disk
 
 



För en normalt pigg & frisk människa låter det ju inte som någon actionfylld dag direkt men för min del kändes det alldeles lagom och är nog det mesta jag gjort på två veckor och även om jag är rätt trött i både knopp och kropp just nu känns det ändå skönt att känna att det har vänt och att jag sakta men säkert blir piggare och piggare
- det finns hopp om livet !


1 kommentar:

  1. Att sova ordentligt är verkligen en underskattad hälsokur! kram

    SvaraRadera