tisdag 15 april 2014

I nöden...

... prövas vännen
 
 
Ja det där med nöd är ju kanske lite att ta i men det är skönt att veta att man har vänner som finns där när det krisar sig
Nu har det gått ett par veckor sen jag blev sådär akut sjuk men vad sjutton hade vi gjort utan alla snälla och omtänksamma vänner som utan att tveka ställde upp
Först min syster Malle och Catja som alldeles självklart tog hand om Linn & Picasso och fixade med allt praktiskt  när det var som allra mest akut
Sen underbara grannanra Anki & Gutte som ställde upp och promenerade med Picasso både under de dagar jag låg på sjukhus och under mina första dagar hemma
Även Linns bonus Farmor Renee ställde upp och hämtade Linn på fritids och tog med henne hem den dagen Paul hade kvällsjobb
 
 
 
 
 
Sen har vi Marika i stallet som höll ett öga på Prinsessan de dagar vi inte kunde åka upp till stallet och som  nu även låter Linn rida med lektionsgrupperna på uteritterna för att Prinsessan ska hålla sig i form nu när jag inte klarar av att gå med Linn & Prinsessan ut på deras ridturer
Och även Öhnfeldtsligan som med glädje låter Linn och Prinsessan hänga med deras underbara gäng ut på ridturer
Ovärderlig hjälpför min del och till stor glädje för Linn som tycker att det är helt underbart med trevligt ridsällskap istället för att bara muppa runt med mig i skogen
 
 


Och inte att förglömma all omtanke som visats genom telefonsamtal, sms, FB och mail
Det känns både tryggt & skönt att veta att man har vänner som finns när det verkligen gäller
Vem vet, kanske är det den berömda karman som slog tillbaka...

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar