måndag 7 april 2014

Själv är...

... bäste dräng
 
 
Linn har länge undrat om jag inte skulle kunna sticka en Minionmössa till henne och idag när vi var på Flygfyren hittade vi garn i rätt gul nyans så när vi kom hem gjorde jag ytterligare ett försök att googla fram ett mönster men som vanligt dök det bara upp virkmönster och jag och virkning är inte riktigt kompisar med varandra så jag fick gnugga mina grå hjärnceller lite och en och en halvtimme framför Partaj & Cafe Bärs kunde jag konstatera att jag nog är på rätt väg i alla fall
 
 


Linn kommer med all säkerhet att bli supernöjd och själv känner jag att får jag bara göra några små justeringar på mönstret så kan det nog tänkas att även jag blir nöjd så småingom
Hur som helst var det roligt att sticka en ny variant av mössa
Den senaste tiden har det blivit en och annan mössa så lagret med mössor börjar bli ganska stort numera
- det är med andra ord alldeles för få bebisar/barn i omgivningen
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar