måndag 28 april 2014

Linn var nog...

... vattendjur i ett tidigare liv
 
 
27 April bjöd på sol, blå himmel & värme
Linn, Picasso och jag gjorde en utflykt ner till Gransjön
 
 



Jag har ju varit med förr så jag var fullkomligt övertygad om att det inte skulle gå att stoppa henne från att doppa fötterna och i min enfald trodde jag väl att det skulle stanna vid att just bara doppa fötterna men ack så fel jag hade...
 

 
 
Efter att ha doppat fötterna en stund konstaterade Linn att vattnet var "asavarmt" och att hon ville bada, själv huttrade jag mest inombords bara av tanken på ett bad men om Linn har sagt att hon vill bada så spelar det liksom ingen roll vad man säger för på något sätt ser hon ändå till att det blir så så det vara bara att ge klartecken
 
- Bada på du...
 
 
 



 
 
Och bada var precis vad hon gjorde, i drygt 45 minuter var det full rulle i vattnet
Linn både simmade, hoppade och dansade i vattnet och givetvis blev det även några hopp från bryggan innan hon hade badat klart
 


 
 
Nog för att även jag i mina yngre dar älskade att bada men så tidigt som den 27 april har det nog aldrig hänt att jag tagit ett premiärdopp och numera krävs det betydligt mer än bara "varmt i luften" för att jag ska bada
 
 
 
 




1 kommentar: