torsdag 1 maj 2014

Tjejer kör...

... bättre än höns
 
 
Nu tror jag dessvärre att hela hönsgården är ute på vägarna och kör
De senaste dagarna har jag stött på både höns och tuppar bakom ratten eller snarare mest tuppar med keps skulle jag vilja säga
Det märks att våren kommit och att folk börjat vakna till liv, köra ut sina bilar från garaget och ge sig ut på vägarna
Mer än en gång under den senaste veckan har jag skakat på huvudet och undrat om det inte hade varit bättre om somliga låtit bilen stå kvar i garaget och istället utnyttjat de kollektiva färdmedlen som finns till förfogande
 
 



Jag brukar inte ha problem med att visa hänsyn och "vara vänner" i trafiken men när det blir så uppenbart att somliga inte har kontroll på vare sig sig själva, bilen eller trafikanterna runtomkring så kan jag inte annat än att tycka att man borde välja att inte ge sig ut i trafiken
Jag blir fullständigt vansinnig när man kör så sakta att en snigel med lätthet hade kunnat passera när man ska göra en sväng, när man uppenbart inte har koll på läget utan stannar mitt på parkeringen för att tänka efter om man ska svänga in just där eller några meter längre fram, när man istället för att använda sig av den lilla filen som finns för vänstersvängen  istället ställer sig i den filen för bilar som ska fortsätta rakt fram och därmed korkar igen vägen för alla andra
Eller för den delen ligger och trycker i 50 km/tim på motorvägen bara för att trycka på gasen när man är på väg att bli omkörd
 
 
 
 
Jag skulle kunna göra listan hur lång som helst men väljer att konstatera att somliga borde ha återlämnat sitt körkort för länge sen och att hur man än resonerar så kan man inte annat än att förlika sig med tanken att det ibland är högst tveksamt om tjejer eller låt oss säga personer i den övre medelåldern kör bättre än både höns & tuppar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar