torsdag 22 maj 2014

Tre positiva...

... om dagen
 
 
På Facebook förekommer just nu en populär "utmaning" där man uppmanas att skriva tre positiva saker om dagen i sju dagar och att även utmana två vänner per dag att göra detsamma
Jag som är lite smått allergisk mot alla såna där utmaningar i allmänhet och "kedjebrevsliknandefasoner" i synnerhet klarade till min stora lycka mig rätt länge innan jag till slut blev utmanad
Jag erkänner att jag först tänkte sk*ta i utmaningen och låtsas som ingenting men sen började jag fundera och kom på mig själv med att jag tyckt att det varit rätt trevligt och underhållande att läsa mina vänners "Tre positiva" så jag antog utmaningen till hälften
Dvs jag har i fyra dagar skrivit tre positiva saker varje dag men jag valde att avstå från att utmana någon namngiven utan uppmanade istället de som kände sig hågade att hänga på
 
 


En dag som den här då det mesta känts allt annat än positivt är det lätt att man saggar ner sig i neggoträsket och bara ser allt svart, svart, svart men om man bara anstränger sig lite, lite så är det ganska lätt att hitta små guldkorn i vardagen
Det är inte alltid det behöver vara storslagna fyrverkerier utan det kan vara små små saker som bara finns där utan att man egentligen lägger märke till dom och det är nog ganska bra att lära sig att se dessa små guldkorn annars är det lätt att fastna och låta det negativa slå rot och gro
 
 
 
 
Så nu ikväll väljer jag att gå till sängs med ett leende på läpparna och en djup förhoppning om att morgondagen bara kan bli bättre



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar