fredag 2 maj 2014

Min plats...

... i familjen
 
 
Under frukosten satt vi och pratade om ditten och datten precis som vi alltid brukar göra och efter en stund sa Linn
 
- Mamma, du vill verkligen ha en hammock. Varför köper du ingen ?
 
- Tja... Det kom lite emellan typ en ny cykel till dig, nya kläder till dig,  USA resan i höst och pappa ska ju köpa en ny gräsklippare så en hammock får nog vänta lite
 
- Ja mamma, jag är ju viktigast, sen kommer pappa och sen du... Men du kan ju alltid baka lite då blir du glad... Baka kan man göra även på vintern en hammock kan man ju bara ha på sommaren...
 

 
 
Nu är det allt bra tur att den här mamman har lite humor och att jag vet att dotterns uttalande om "rangordningen" i familjen inte är riktigt så brutal som den låter och som vanligt har hon ju rätt
Att sitta och gunga i en hammock när novemberrusket sätter in är ju inte lika rogivande för själen som att baka...
 


2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder från gransjön (i tidigare inlägg). HAha kunde inte låta bli att skratta åt Linns kommentar. Fast det kanske ligger något i det...kanske borde det vara din tur..att köpa något? Fast det vet ju i och för sig inte jag något om...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det min tur att köpa något *fniss* skämt å sido men jag tror jag väntar ett år o önskar mig hammocken i present

      Radera