lördag 12 april 2014

Det är med stickning...

... som med matlagning/bakning
 
 
Man ser ett mönster/recept, läser igenom det
Kanske provstickar/tillreder man efter ursprungs mönstret/receptet en gång och sen funderar man ett varv till och gör sin egen lilla version av det hela
 
 
 
 
I dag kom tanten inom mig fram och jag köpte en veckotidning, största anledningen till att jag köpte den var att det var ett mönster på en stickad kyckling
Efter att ha stickat x antal mössor kände jag att jag ville göra något annat och Linn har länge velat haft en stickad fågel så varför inte liksom
Mitt första försök blev allt annat än lyckat och såg mest ut som en elefant muterad till kyckling
 
 
 
 
Men senare under kvällen gjorde jag ett nytt försök
Ändrade lite i mönstret och gjorde kycklingen lite större, en egen variant på kammen och fötterna och vips hade jag skapat mig en egen liten påskkyckling som jag var betydligt mer nöjd med
Men ännu är jag inte helt nöjd, några småjusteringar till så kanske jag är i hamn
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar