tisdag 13 augusti 2013

Efter åska & regn...

... kommer solsken
 
I går hade Linn en sån där riktig åsk & ovädersdag som bara obstinata sjuåringar kan ha
Från den hon vaknade så var det bara ynk och gnäll i stort sett hela dagen
Då och då bröt solen igenom hennes oväder men mestadels var det mörka moln och det spelade liksom ingen roll vad jag se eller gjorde
Allt, precis allt var fel
Trots stallbesök, Fia med knuffspel, bakning av hästkex, kvällsbad mm så var livet surt och ingenting roligt och mamma kunde dra dit pepparn växte och det riktigt fort
Ja, stundtals under dagen var jag lite avundsjuk på Paul som återgått till jobbet efter sin semester
 
 
 


När jag vaknade i morse hade jag inga större förhoppningar om en lugn och härlig dag tillsammans med Linn utan började så smått förbereda mig på en "favorit i repris" denna dag då dessutom kryddad med värk i axeln
*yippey*
Linn vaknade på ett strålande humör och sken som solen redan när hon kom och sa god morgon och sen fortsatte dagen i samma strålande ton
Vi chillade lite på fm och tog det allmänt lugnt och när Picasso vaknade från sin fm´s vila så bestämde vi oss för att ta en promenad till gamla grustaget
 

 




 
Efter lite lek & fika i grustaget gick vi hem för att rafsa ihop badkläderna och sen åka vidare till grusgropen för ett snabbt bad
På väg till badet kom vi på att vi glömt bort att äta lunch så vi svängde förbi Finsta grillen och köpte varsin tunnbrödsrulle
 


Efter badet var vi lite matta och slappade i soffan framför en Scooby Doo film och det ska väl erkännas att min koncentration inte var sådär jättestor utan jag kikade nog på filmen med ett halv öga och passade på att halvslumra lite
 
Kort sagt, en urmysig dag så när Paul kom hem från jobbet möttes han av två tjejer som var på betydligt trevligare och gladare än dagen innan
Nu håller jag en tumme för att humöret hos mor o dotter håller i sig även i morgon så vi får en fortsatt skön och mysig vecka tillsammans

 
 



4 kommentarer:

  1. Kakor och snabbmat mitt i veckan?! Måste betyda semester vaa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semester eller snarare föräldraledighet... men på måndag börjar allvaret igen

      Radera
  2. låter som en störtskön dag! kram o tack flr att du r den du är! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu en skön dag att minnas när höstvindarna viner och tack själv för att just du är du

      Radera