lördag 31 augusti 2013

Förmodligen rätt dyrt kilopris...

... men god var den
 
 
I dag delade Linn och jag på den andra tomaten från vår egen skörd
Mmmm, den smakade ljuvligt men jag kunde liksom inte låta bli att småle lite när jag avnjöt den
I början av sommaren köpte jag tre plantor för 99:-, två tomatplantor och en paprikaplanta
Paprikan dog väl typ någon dag efter att jag hade planterat om den men dom två tomatplantorna har växt och frodats
Men jag hade nästan gett upp hoppet om att det skulle bli några tomater på jätteplantorna när det plötsligt började poppa upp några tomater lite här och var på dom
Linn och jag har räknat dom  och kommit fram till att vi får 21 tomater i varierande storlekar
21 tomater för 99:- eller ska vi kanske säga 66:- som bara tomatplantorna kostade
jag menar tomaterna kan ju inte hjälpa att paprikan var en vekling som inte klarade av livet härhemma hos oss ?
Till det ska man väl lägga till några kronor för jorden vi planterade tomatplantorna i
Den vård och omsorg vi lagt ner genom att sköta om plantorna med bla vattning kan ju inte räknas i pengar och får väl kanske kvala in i kategorin "terapi"
 
 
 
 
Nåja, allt kan ju inte mätas i pengar
Kanske inte den allra billigaste tomaten jag ätit men banne mig snudd på den allra godaste
Inte nog med att tomaten var god jag har blivit lite småsugen på det där med växthus så jag tänker ägna en och annan stund nu under hösten o vintern åt att läsa på lite om växthus och sen till våren kanske kanske det blir en liten minivariant för hur det än är så är det himla roligt att stoppa fingrarna i jorden en stund och framför allt så är det ju både mycke roligare och godare att äta något man varit odlat själv





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar