lördag 24 augusti 2013

Galen ponnymamma...

... med febrig dotter
 
I morgon är det dags för finalen av Sommarcupen så lördagskvällen har för min del ägnats åt att förbereda protokoll för att underlätta för domare/banarbetare
22 klasser och 87 starter gör att det blev en hel del knattrande innan allt var klart
Som vanligt kör jag dessutom efter mitt motto "Den late får brått när det blir kväll" så trots att jag haft typ hela sommaren på mig så blev det i sista minuten som jag gjorde en sammanställning av resultaten från de två tidigare deltävlingarna
 
När alla listor var färdiga och utskrivna så var det dags att börja samla ihop allt annat som skulle med i form av tidtagarur, pennor, tumstockar mm mm och det allra viktigaste
- rosetterna
Efter mitt första besök ute i garaget infann sig en viss panik och pulsen steg ett par snäpp
Var var rosetterna ?
I början av sommaren gjorde vi ett ryck och rensade i garaget och slängde massor
Paul och jag åkte x antal vändor till återvinningen och tankarna började snurra om vi kanske möjligtvis av misstag hade slängt kartongen med alla rosetter ?
Innan jag hann jaga upp mig alldeles kom jag på att jag hade ställt kartongen på "ett bra ställe", detta bra ställe var i klädkammaren
 
*ordningen återställd*
 
 


Linn och Sillen har redan en ointaglig ledning i hoppningen men den ridna precisionen och agilitygrenarna är fortfarande en öppen historia
Det finns bara ett litet litet moln på himlen
I morse vaknade Linn med feber och har i princip bott i soffan större delen av dagen
Nu ikväll toppade febern med 38.8 men att stoppa Linn från att tävla i morgon går inte, det finns liksom inte på hennes karta
Hon ska tävla och därmed basta
Bara att ladda med Alvedon, ta med en kudde så hon kan vila i bilen mellan klasserna och hålla en tumme för att vi får bra väder dvs inget regn ( tävlingarna hålls utomhus ) och lagom varmt
 
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar