torsdag 22 augusti 2013

Jag är inte dum...

... jag har bara otur när jag tänker
 
 
För ett par dagar sen började mina  händer kännas lite torrare än vanligt
Jag bestämde mig då för att vara lite extra noggrann och smörja in händerna så ofta jag kom åt
Varje gång jag gick förbi bänken där hudlotionen stod så passade jag på att ta en klick och massera in i huden, för massera var just precis vad jag fick göra
Hudkrämen ville liksom inte riktigt tränga in i huden utan jag fick verkligen kämpa för att få den att tränga in och det lustiga var att trots idogt smörjande så upplevde jag att händerna bara blev torrare och torrare
Men skam den som ger sig, jag fortsatte att smörja, smörja, smörja
Vid några tillfällen då jag diskade reflekterade jag över att vattnet liksom la sig som en hinna ovanpå huden och blev lite glansigt
Inte ens när jag drack vatten ur mina nysmorda kupade händer och det både smakade hudkräm samt skummade i munnen reagerade jag mer än att jag svor tyst för mig själv och undrade vad det var för nedrans hudkräm jag egentligen hade köpt och fortsatte att gny ut min besvikelse över att dovekrämen betedde sig som värsta billiga smörjan
 
 
 


Förmodligen hade jag nog fortsatt smörja in mina händer och gnällt över den erbarmligt usla hudkrämen om det inte hade varit för att Julia häromdagen med ett leende höll fram flaskan och fnissade fram
 
- Men Helen.... det här är ju schampo !!!
 
*ridå*
 
I samma sekund så trillade polletten ner och helt plötsligt så löstes mysteriet med hudkrämen som flyttade på sig lite hur som helst mellan sovrummet och vardagsrummet
För nere i sovrummet stod ju hudkrämen och uppe i vardagsrummet stod schampot
Båda flaskorna från samma tillverkare, likadan form på flaskorna och det enda som skilde dom åt var att den ena hade blå text och den andra hade brun och ja innehållet då förstås
Mysteriet med hudkrämen som inte ville tränga in i huden, händerna som bara blev torrare och torrare fick helt plötsligt sin lösning
Med facit i handen kan jag ju tycka att jag kanske borde ha reagerat lite tidigare
Men jag hade liksom ingen tanke på att schampoflaskan skulle ha hamnat i vardagsrummet och...
 
 
 
 
... ja, jag har väl helt enkelt lite otur när jag tänker eller så är det på tiden att jag tar  mig i kragen och pallrar mig iväg till optikern och ser till att få synen kollad
Fel hudkräm igår och vad som blir fel härnäst vågar jag inte ens tänka på
 
 
 
 
 
 





4 kommentarer: