torsdag 29 augusti 2013

Jag har...

... damm på tvären i halsen
 
 
Ja, så beskriver Linn sin status just nu för med skolstarten så kom också höstens första förkylning
Linn fick feber och var kanonförkyld i helgen men i måndags var hon feberfri igen och vi drog en suck av lättnad över den supersnabba förkylning
Det var bara det att vi hade glömt den där lilla detaljen att Linns luftrör inte är som andras luftrör för när feber och förkylningen drog vidare så stannade givetvis några rester kvar i luftrören med tillhörande skrällhosta som stör både dag o nattetid
 
 


Att Linns förkylning drog vidare är väl ochså att ta i, så värst långt drog den inte utan valde att stanna och hälsa på mig en stund
*Yippey*
Förkylning och tillhörande feber tillsammans med axeln som bara blir värre och värre
- livet är störtskönt just nu
Nu har jag i alla fall beställt tid hos doktorn för min axel, eftersom jag helst ville ha samma läkare som vid de senaste besöken så får jag vänta tills på torsdag nästa vecka men det är det helt klart värt
Först armbågen i x antal månader och när den äntligen gav med sig så skulle axeln börja spöka
- behöver jag säga att jag är less ?
 
 


Tyvärr verkar det dessutom som om axeln valt att avbryta sitt mönster den haft  dvs att göra ont i en-två dagar och sen ge mig en paus på ett par dagar innan det onda kommer tillbaka igen
Den här vändan har värken suttit i fyra dagar - non stop
Dessutom blir det värre nattetid så det där med sömnen blir det lite si och så med och som alla vet är ju sova det man allra helst vill när man har feber
Bad kombination med andra ord men men, det som inte dödar stärker dig sägs det ju så det är bara att bita ihop, le och vinka och låtsas som om det regnar och hoppas på att det går över så småningom



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar