tisdag 27 augusti 2013

Vem behöver en PT...

... när man har valp ?
 
 
Jag skjutsade Linn till skolan idag och på hemvägen bestämde jag mig för att stanna till vid Kilen och gå spåret
Jag är väl medveten om vad som sägs om valpar och promenader men jag bestämde mig för spårlina och en promenad helt på Picassos villkor
 
 


Picasso erbjöd både intensiv, medel och lättpromenadtakt och en och annan stillastående paus när hon hittade någon intressant att stanna och nosa på eller helt enkelt bara måste hoppa upp på en sten och kolla läget lite ovanifrån
Av någon anledning såg hon till att ta de intensiva passen i uppförsbackarna så stundtals fick pulsen sig en rejäl skjuts
 
 
 
2.8km på drygt 30 minuter är ju ingen tid att skryta med direkt men en skön promenad hade vi och eftersom promenaden dessutom kombinerades med lite kontakt och inkallningsövningar och Picasso visade sån underbar glädje och iver över att få upptäcka en ny del av världen  så kände jag mig väldigt nöjd när vi satte oss i bilen för att åka hem och äta lite frukost
Picasso ?
Ja, hon var nog rätt nöjd hon med för så fort vi kom hem avlägsnade hon sig ner till sovrummet och kröp in under täcket för att ta sig en liten powernap
 
 



3 kommentarer: