måndag 19 augusti 2013

Ibland...

... glimmar hon till
 
 
Linn - Prinsessan - Jag - goda råd
Ja det brukar vara en kombo som inte fungerar sådär klockrent och smidigt
Snarare tvärtom faktiskt det brukar mest sluta med sura miner, tjafs o trist stämning
Men så idag så *plötsligt händer det*
 
 


Redan under uppvärmningen blev jag lite förvånad över att Linn lyssnade på mig när jag uppmanade henne att göra halter, rida en volt tillbaka, vända snett igenom mm
I vanliga fall brukar hon bara blänga på mig och muttra något om att Prinsessan inte vill eller att jag ska vara tyst
När Prinsessan sen var uppvärmd och det var dags att börja trava blev jag än en gång förvånad över att Linn faktiskt lyssnade och följde mina instruktioner
 
 


När det sen var dags att hoppa höll jag på att falla platt ner i sanden på ridbanan när Linn även då lyssnade och tog till sig det jag sa
Och när hon sen dessutom utan att protestera accepterade att bryta när det gick som allra bäst
trots att hon var hur sugen som helst på att hoppa ett eller två hinder till
 
 
 
Det är som sagt inte ofta det händer men när det händer är det väldigt mysigt och trevligt
Att samma goa unge ett par timmar senare  surande ihop totalt och förvandlades till ett pre pubertalt monster inne på Elgiganten när det stod klart för henne att hennes föräldrar inte tänkte köpa en slushmaker och än mindre åka till KappAhl o Lindex och titta på tröjor utan tyckte att det räckte med den nya skolväskan är en helt annan historia
 
 


 


1 kommentar:

  1. Det känns bra när det fungerar jag har kämpat i många år och det har fungerat klockrent kanske 4 gr något sådant!

    SvaraRadera