lördag 31 augusti 2013

I sommarens sista...

... skälvande stund
 
 
Ja när augusti drog sin sista suck innan det var dags att lämna över till den första höstmånaden september så kom då Linn och jag äntligen oss för att gå spåret tillsammans
 
 


Givetvis passade vi på att gå "Tipspromenaden" som finns uppsatt
Eller rättare sagt Linn besvarade barnfrågorna och jag nöjde mig med att läsa vuxenfrågorna
Men att bara gå spåret runt funkar ju inte, en och annan avstickare måste man ju göra och undersöka terrängen utanför träfliset om inte annat så för att äta säsongens sista blåbär
 
 




 

 
Även idag visade Picasso tydligt att det är i skogen hon trivs allra bäst
Upp och ner på stenar, in i täta snår, ut i högt gräs
- allt måste undersökas under stor iver och glädje
Linn tog sig an tipspromenaden med största intresse, läste både vuxenfrågorna och barnfrågorna
Vuxenfrågorna pratade vi lite om och hon imponerade på mig genom att kunna svaret på tre av vuxenfrågorna
Barnfrågorna gick även dom galant, vi rättade frågorna när vi kom tillbaka till klubbstugan och kunde konstatera att Linn helt på egen hand lyckades få 9 av 10 rätt
Frågan hon bommade på var hur många ben människokroppen innehåller, hon chansade på 111 men rätt svar var 206
- en fråga som även jag gick bet på
 
*ställer mig i hörnet och skäms*
 
 


Det tog oss dryga timmen att i sakta mak promenera runt, stanna till lite då och då för att undersöka en sten eller något annat klättervänligt, småprata lite och helt enkelt bara njuta av en av sommarens allra sista dagar men framför allt av att ha tid att göra något roligt och mysigt tillsammans
Den mysiga promenade födde en ny längtan hos Linn
När kvällarna börjar bli mörka framåt höstkanten vill hon att vi går spåret i elbelysningens sken
-Att få gå i skogen på en upplyst stig med mörker runt omkring sig är en lockande tanke för den lilla damen och varför inte ?
Det är både gratis, spännande och mysigt


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar