söndag 1 september 2013

När det enkla...

... blir svårt
 
 
Klockan har passerat midnatt och jag borde egentligen ha lagt mig för länge sen
Linn och Picasso har redan krupit ner under täcket och sover sen ett par timmar tillbaks och Paul sover förhoppningsvis på sitt hotellrum i Köpenhamn
Jag är trött och skulle helt klart behöva sova men jag drar mig för att lägga mig
Med all säkerhet skulle jag somna bara några minuter efter att jag lagt huvudet på kudden och lika säkert skulle jag vakna efter sådär två-tre timmar av att axeln värker och gör ont och därmed göra det stört omöjligt att sova vidare
Dagtid har jag bara lite klädsamt ont, det känns ungefär som att axeln agerar nåldyna och förutom känslan av tusen nålar så gör det  bara direkt ont när jag rör axeln  utåt eller uppåt eller lyfter något dvs en smärta som är hyfsat uthärdig och som går att hålla i schack med värktabletter och genom att smörja med Voltaren
Men smärtan som slår till nattetid är allt annat än uthärdig, den smärtan känns som om någon står och kör in en kniv och vrider runt den om och om igen samtidigt som man kramar hårt om axeln och det är just den lilla detaljen som får mig att dra mig lite från att gå och lägga mig
Efter några nätter med risig sömn börjar det kännas riktigt jobbigt och svårt att hålla humöret uppe
Det tär på humöret att inte få sova men kanske framför allt att hela tiden ha den där molande känslan av värk hela tiden dygnet runt
Både kropp och knopp sladdar liksom ner i diket och går på halvfart
 
 
 
 
Just nu har jag bara fokus på att försöka hålla humöret hyfsat i schack att inte låta tröttheten och värken gå ut över Linn och resten av omgivningen alltför mycke
*Le och vinka* är väl något jag börjar bli expert på både på gott och ont men just nu känns det riktigt riktigt trist
Jag saknar att kunna baka, sticka, sy och allt sånt där som ger en liten guldkant på tillvaron, jag saknar att kunna ligga och läsa om kvällarna utan att få ont
Jag har en tid hos doktorn på torsdag, inte för att jag tror att han kommer att kunna ge mig någon mirakelmedicin som tar bort det onda men kanske har han en teori om vad som är fel och förhoppningsvis kanske även lösning på problemet
Hoppas kan man ju alltid...
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Låter inte alls nåt vidare med din axel. Hoppas läkaren kan hitta orsaken och hjälpa dig.

    SvaraRadera