tisdag 10 september 2013

Om Picasso hade...

... haft Facebook
 
Ja då hade hon helt klart gjort ett inlägg om en mystisk vit buss som åker omkring på vägarna här i området och plockar upp små barn om mornarna
I morse bestämde sig Linn för att åka skolbussen, första gången sen förskoleklassen och givetvis följde Picasso och jag med bort till bussen
Picasso var väl inte helt nöjd med att behöva gå ut på "promenad" redan klockan sju,  när det dessutom fortfarande var fuktigt både på marken och i luften
Bussen kom till slut och Picasso stod blickstilla och tittade på medans Linn gick bort till bussen, klev på och...
 
 
... försvann
Picasso blev väldigt brydd när bussen åkte iväg och Linn var spårlöst borta
När jag började gå hemåt var hon inte alls sugen på att hänga med utan vände sig flera gånger om och tittade mot hållet där Linn hade "försvunnit"
Det var nästan så man såg hur det gick runt i skallen på henne
- Vart tog lillmatte vägen ?
- Ska vi verkligen gå utan att ha henne med oss ?
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Haha underbart, han borde ha en egen facebook sida..så vi får veta vad som försiggår i hans lilla hundvärld.. Det är så roligt med din blogg, jag har sagt det förut med jag säger det igen, man blir helt enkelt glad när man läser din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan vi fick hem Picasso hade jag lite tankar om att ha en liten "Picassoblogg" men det blev liksom aldrig av att starta upp den, men vem vet - det är aldrig försent

      Radera