söndag 8 september 2013

Det var det där...

... med PT
 
 
Vem behöver en PT när man har Linn och Picasso i familjen ?
I dag har vi haft lite full rulle med bla ridlektion för Linns del, en snabbtur in till Norrtälje, lite fix på terrängbanan inför nästa helg mm
 
 För att undvika missförstånd och dumma kommentarer så ska det tilläggas att det var Julia och Marika som stod för fixet
Linn, Vilma & Vendela bar tegelstenar, släpade stolpar  och hjälpte till så gott dom kunde
Jag ?
Ja jag tillhandahöll arbetskraften Linn, stod för Julias skjuts till o från stallet men i övrigt så hejade jag mest på dom andra samtidigt som jag höll kameran i höger hand och fotade
 
 
 
 
Strax före sju kände jag mig hyfsat mör och helt klart redo att sätta mig i TVsoffan och liksom avrunda dagen
Då kommer Linn
 
- Mamma kan vi gå spåret ?
- Men alltså..  Vi har precis kommit hem och jag hade tänkt att se det där programmet som börjar klockan åtta
- Det är ju en hel timme kvar... vi hinner...
 


Klart vi hann, snabbt in i bilen igen och bort till spåret
En ca 30 minuters rask promenad och sen hem igen
Picasso var lycklig, Linn var lycklig och även jag kände mig glad och nöjd
- ett bra avslut på dagen helt enkelt
 


Nu kanske en och annan undrar varför vi tog bilen till elljusspåret när vi har en skog alldeles i närheten
Men den skogen och stigarna där känner vi ju utan och innan numera
Elljusspåret är liksom en ny spännande värld med nya stigar att upptäcka
I kväll hittade Linn dessutom orientering skärmarna som finns uppsatta lite här o där i närheten av spåret och genast blev hon nyfiken på det där med att orientera så nästa gång ska vi låna en karta vid klubbhuset och prova på den lätta banan tillsammans
För min PT har bestämt att vi ska gå spåret minst en gång i veckan ända fram tills snön kommer och när min PT har talat är det bara att lyda
Fortsättning följer...
 

 
 


2 kommentarer:

  1. Spåret är en fin slinga...brukar själv gå där ibland..finns en massa små avtagsstigar som leder till nya vägar dessutom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar finnas många nya roliga stigar att upptäcka, perfekt när man har både valp o barn med spring i benen

      Radera