måndag 9 september 2013

Att stanna till...

... och tänka efter
 
 
Ibland är det rätt bra att stanna till lite grann,
att tänka efter en smula
Att rensa hjärnan på tankar,
fundera över vad som är viktigt och inte viktigt  här i livet


 
Att bestämma sig för att se till det man har och låta det positiva i tillvaron hjälpa en att orka med och klara av det som är negativt
Att stanna till och inse att det är svårt att ändra på en människas förutfattade mening om någon och att det finns tillfällen då det inte spelar någon roll vad man än säger och gör eftersom personen ifråga redan bestämt sig för hur allt ligger till
Vid såna tillfällen kan man välja
- antingen ger man upp eller så väljer man att gå den vägen man tror på
 
 


 
Jag väljer att gå min egen väg, att låta någons felaktiga uppfattning bestämma min framtid vore enbart idiotiskt
Jag vet hur jag mår, jag vet hur min kropp mår och framför allt så vet jag vad jag kan och klarar av
För mig är det en gåta hur någon utan utbildning  och som dessutom  inte känner mig inte bara ifrågasätter en diagnos ställd av en läkare utan även bemödar sig att på eget bevåg ställa en diagnos och dessutom även ha åsikter om min framtid inom yrket
När samma person ( -er ) även kommer med otroligt korkade uttalande om både mitt familjeliv, min fritid och även insinuerar att jag skulle googla fram mina besvär ja då tappar i alla fall jag all respekt för vederbörande
Det enda positiva i det hela är att min stridsvilja taggas, även om jag kanske snubblar så reser jag mig igen och låter mig inte besegras av översitteri och oempatiska männsikor
 
 


6 kommentarer:

  1. Ja det finns alltid dom som tror sig veta mest och bäst. Men man känner sig bäst själv.
    Så lyssna på dig själv och gör det du känner är bäst för dig. Försök slå dövörat till alla bessewissar som tror sig veta vad som är bäst för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur det än är så känner man sig själv allra bäst :-)

      Radera
  2. Jag hejar på dig! Ta hand om dig! *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hejjar också på mig *fniss* Skämt å sido men ibland blir man trött, less och arg

      Radera