söndag 22 september 2013

När man lider av...

... total avsaknad av pysselgen
 
Ja då får man lite lätt panik när dottern börjar fantisera om att hon vill ha en hästtårta
Speciellt när fantasierna tar fart ungefär samtidigt som man börjar med tårtan
Planen var att göra en enkel gräddtårta med hallon&blåbär och att jag för första gången skulle försöka mig på det där med gele
Jag hade på tungan att säga att en hästtårta fick vänta till hennes kalas men så fick jag syn på den stora hästpepparkaksformen och genast började geniknölarna arbeta
Jag fyllde helt sonika pepparkaksformen med hallon&blåbär och öste sen gele över det hela och höll tummarna för att min plan skulle fungera...
 

 
... och det gjorde det
So far so good
Sen kom vi då till överkursen
- spritsa grädde
Inte gick det bra och inte blev det snyggt men Linn var grymt imponerad och förgyllde mitt pyssel med hänförda suckar av belåtenhet
När grädden var ditspitsad ansåg jag tårtan vara klar men Linn tyckte annorlunda så fram åkte lådan med strössel och dekorationer
Och...
 
 


... ja Linn är supernöjd med resultatet
Själv konstaterade jag att jag inte bara saknar pysselgen utan även en spritsgen men vad gör väl det
Det är ju tanken som räknas och en supernöjd tjej är väl bästa betyget om något
Ja Linn är så nöjd med tårtan att hon bestämde sig för att äta av den på kalaset i kväll så jag behövde inte göra en "plättårta" till henne då utan den kunde hon ta till lunch istället
 
 



 

4 kommentarer: