onsdag 11 september 2013

Kropp & själ...

... hör ju ihop
 
 
så nu idag blundade jag lite för värken i axeln och bestämde mig för att ge själen lite terapi
Bästa "må bra terapin" för mig är att baka så det blev både en syrlig citronkladdkaka med grädde & hallon och skållad råglimpa
Det nybakta brödet spred en underbar doft i huset och mildrade lite av värken i axeln
 
 



Det var ett tag sen jag bakade och jag har saknat det, lite trist att inte orka/kunna baka som "förr" men förhoppningsvis så ska väl inflammationen eller vad det nu är läka ut så småningom
I morgon är det dags för ett besök hos sjukgymnasten och på fredag är det återbesök hos läkaren och på måndag kanske det är dags att börja jobba igen
 



5 kommentarer:

  1. Åhh mums vad gott, det är bra att göra saker man mår bra av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland får man ta det onda med det goda liksom

      Radera
  2. Ja man måste försöka få en balans i må-bra mellan kropp o själ. Den där kladdkakan ser riktigt smarrig ut. Finns möjligheten att få ett recept på den tro ;)

    Hoppas inte axeln hämnas för mkt idag så du har etter värre med smärta nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag la in länken till kakan i en kommentar i don blogg :-)
      Axel protesterar sådär klädsamt men inte mer än att det går att stå ut

      Radera
    2. Ja jag såg det :)
      Tack, det ska provas vid tillfälle

      Radera